De Motor
De Motor is een 2F 4230cc 6 cilinder.
Toen ik de auto kocht stond er 28000 km op de teller en bij 35000 km heb ik gas in laten bouwen.
Ik was er namelijk snel achter dat hij meer zuipt dan het baasje.
Er is een AG-gas verdamper in gekomen, wie de consumptie van gas aan kon zonder te bevriezen.
Hier is ongeveer 100000 km mee gereden zonder problemen, ook op de wintersport geen problemen met starten.
De Motor starte na de lange stilstand met horte en stoten, maar ging al snel netjes in lijn lopen.
Toch besloten om de kop te verwijderen, omdat ik niet zeker wist of het op gas rijden schade had aangericht.
Dit bleek niet het geval te zijn, maar nu de kop er af was deze laten voorzien van hitte-geleidende klepzetels zodat de motor ook op loodvrije benzine kan lopen.
Wel wat kool aanslag maar voor de rest in prima staat.
Gelijk de koelpoorten gereinigd met een stoom cleaner en motor ontvet (buitenzijde).
En weer als nieuw of beter ?
Pakking revisie set voor de motor laten komen en de boel weer netjes in elkaar gezet.
En van een kleurtje voorzien, het oog wil ook wat.
Natuurlijk ook de losse onderdelen onderhanden genomen.
Zo heb ik alles gestraald met grit en de alluminium onderdelen gepolijst/gestraald met glasparels.
Met grit gestraald
Met glasparels
Uitlaat spruitstuk gestraald en zwart gespoten met hitte-bestendige verf.
En dan ga je natuurlijk langzaam aan opbouwen.
Nieuwe waterpomp geplaatst maar thermostaat huis opgeknapt.
Tevens nieuwe koppelingsplaat met drukgroep,druklager en toplager geplaatst.
Het oude toplager was erg slecht, maar het druklager was als nieuw maar toch maar vervangen.
UNDER CONSTRUCTION