Edinburgh

Begin juli 2016 hebben wij een 9 daagse reis gemaakt van de hoofdstad van Schotland Edinburgh naar het Engelse Yorkshire.
Omdat ik zelf voor de reis veel informatie bij elkaar moest zoeken op internet, kwam ik op het idee om hier voor anderen een website van te maken.
Dit gebied is erg geschikt voor wandelvakanties en het bezoeken van interessante dingen, maar ikzelf hou erg van riviertjes, watervallen en het platteland, dus daar is deze reis op gemaakt. Hotels, vliegreis en huurauto heb ik zelf van tevoren geboekt via internet.
Omdat wij van afwisseling houden overnachten we 2 keer in Edinburgh, 2 keer in Alnwick, 2 keer in Thornton in Lonsdale en de reis werd afgesloten met 2 nachten in de stad Skipton.

Onze reis begon met een treinreis naar Amsterdam Schiphol, waar wij met Easyjet om 10.00 uur naar Edinburgh Airport vlogen. Daar gingen we makkelijk met de bus Airlink 100 naar het busstation naast Waverley treinstation midden in het centrum van Edinburgh. De eerste 2 overnachtingen waren in een hotel midden in het centrum. Na het inchecken gingen we shoppen in de grote winkelstraten in New Town en daarna eten in een pub aan het gezellige plein Grassmarket in Old Town.

De volgende dag liepen we na het ontbijt naar de Royal Mile, een 1,5 kilometer lange straat van Holyrood Palace naar Edinburgh Castle. Wij gingen eerst naar Holyrood Palace en ontmoette onderweg de Britse koningin die naar de kerk was geweest en die week in het paleis logeerde.
Langs leuke winkeltjes en eetgelegenheden kwamen we aan bij het kasteel, wat wij bezochten.

De derde dag haalden wij om 10 uur de huurauto op bij het Waverley treinstation, hier moesten we tot onze verbazing wel een uur wachten vanwege drukte bij de autoverhuurder en gingen op weg richting Alnwick.